23 Aralık 2013 Pazartesi

YURTDIŞI-ALMANYA'DA EĞİTİM ÜZERİNE HER ŞEY

Almanyada-egitim


yurtdışı eğitim


    ALMANYADA EĞİTİM

  AVRUPA’NIN EN GÜÇLÜ EKONOMISINE VE EĞITIM SISTEMINE SAHIP BIR ÜLKE OLAN ALMANYA; EĞITIM KONUSUNDA KAPILARINI DÜNYA’YA AÇMIŞ DURUMDA BULUNMAKTADIR. TÜM ÜNIVERSITELERI DEVLET ÜNIVERSITESI STATÜSÜNDE OLAN ALMANYA’DA EĞITIM KONUSUNDA SD YURTDIŞI EĞITIM OLARAK PROFESYONEL BIR ÇALIŞMA YÜRÜTMEKTEYIZ.
2001 YILINDAN BU YANA DEVAM EDEN BOLOGNA SÜRECI’NIN ÖNCÜ ÜLKELERINDEN BIRI OLAN ALMANYA’DA LISANS EĞITIMLERI ÜLKEMIZE GÖRE 1 YIL DAHA KISADIR VE YÖK DAHIL OLMAK ÜZERE TÜM DÜNYA’DA DENKLIK VERILMEKTEDIR.
ÜNIVERSITELERIN YILLIK HARÇLARI DEĞIŞKENLIK GÖSTERMEKTE OLUP ORTALAMA 800 - 1000 € CIVARINDADIR. BU ÜCRET IKI DÖNEM IÇIN 400 – 500 € OLMAK ÜZERE IKI TAKSITTE ÖDENMEKTEDIR. TÜRKIYE’DE BIR VAKIF ÜNIVERSITESI YAKLAŞIK 7000 €’DUR VE BU IKISI KIYASLANDIĞINDA ALMANYA’DA EĞITIM ALMAK HEM MADDI OLARAK DAHA MAKUL OLMAKTA HEM DE EĞITIM SONUNDA VERILECEK DIPLOMANIN VE EĞITIM KALITESININ DAHA IYI OLMASI KONUSUNDA ÖN PLANA ÇIKMAKTADIR.

 Almanya’da Üniversite Eğitimi
    Almanya’da üniversite eğitimi için gerekli olan tek şey LYS ve YGS sınavında ilgili bölümü ya da yan dallarından birini kazanmış olmaktır. Türkiye’de eğitim veren özel ya da devlet üniversitelerinden herhangi birini en düşük puanlı olarak kazanmış olmak yeterli olacaktır. Bu da LYS ve YGS barajını geçmek yeterli olacak demektir.
    Bu şart sağlandıktan sonra Almanya’da üniversiteye kaydolma şansı elde edilebilecektir. Üniversite harçları yıllık 800 ila 1000 € arasında değişiklik göstermekte ve merkezi sistemle yerleştirilen üniversiteye göre belirlenmektedir. Almanca lisans ya da İngilizce lisansüstü eğitim veren üniversitelere başlamadan önce hazırlık kursu alma imkânınızla beraber dil yeterlilik sınavına girmek gerekmektedir.
    YÖK tarafından denklik verilen bu üniversitelerde eğitim hayatı tamamlandıktan sonra Türkiye’de çalışma imkanı da sağlanmaktadır. Almanya’da birçok üniversite Avrupa ve ABD’de geçerli olan mavi diplomaya sahip ve ECTS kredi sistemi tarafından onaylanmıştır.
    Bu Üniversiteler içerisinde özellikle Leibniz Üniversitesi ön plana çıkmaktadır. Resmi ismi Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover olan bu üniversite 1831 yılında kurulmuş ve Avrupa’nın en köklü üniversitelerinden biri haline gelmiştir. Toplam 9 fakültede 370 profesörüyle 21.800 öğrenci nüfusuna sahiptir. Mavi Diploma (ECTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ile mezun veren okulun öğrencileri Dünya’nın her yerinde iş bulabilmekte ve devlet ve kamuya ait tüm organlarda kabul görmektedir.
Almanya’da Dil Eğitimi
    Çoğu alanda geçerli olan Almanca dilini anavatanında öğrenmek de kolaydır. Almanyanın en ünlü kurslarından IQ Sprach ve SD Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı işbirliğiyle Almanya’da istenilen süre ve seviyede kurs alınabilmektedir. Ortalama aylık 300 €’dan başlayan ücretlerle kurslara kayıt yaptırmak mümkün olacaktır.
    Konaklama konusunda da ister yurt ister ev ya da aile yanını seçerek rahat bir konaklama sağlanabilmektedir. Tüm bu işlemler 
SD Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı güvencesi ve tecrübesiyle yapılmaktadır.
    Ortalama bir aylık kurs konaklama ile birlikte 750 € civarındadır ve bir kur (2 ay) önerilmektedir. Her bir seviyenin sonunda yapılacak olan sınavda yeterlilik gösteren öğrencilere tüm dünya’da geçerli bir sertifika verilmektedir.

Almanya Üniversiteleri 
     Almanya’da Eğitim konusunda merkezi sistemle tüm üniversitelere yerleştirme yapılabildiği için hangi bölümü isterseniz isteyin kayıt yaptırmanız mümkün olacaktır. Almanya’da Üniversiteler Hukuk, Mühendislik, Tıp, Güzel Sanatlar, Eğitim Bilimleri ve daha birçok fakültede öğrenim görme imkanı sunmaktadır. Bu fakültelerden bazıları;
Mimarlık Fakültesi
İnşaat Müh. ve Jeolojik Bilimler Fakültesi
Ekonomi ve Yönetim Fakültesi
Elektrik Müh. ve Bilgisayar Bilimleri Fakültesi
Hukuk Fakültesi
Matematik ve Fizik Fakültesi
Makine Müh Fakültesi
Mekatronik Müh Fakültesi
Doğal Bilimler Fakültesi
Felsefe Fakültesi

Almanya’da Konaklama
    Almanya’da Üniversite okuyan öğrenciler genellikle yurtları tercih etmektedir. Ancak Alman öğrencilerin önceliği olduğu için yurt başvuruları ne kadar erken yapılırsa yapılsın yurt imkanından yararlanma konusunda kesin bir durum yoktur. 15 yurtta toplam 2300 öğrenci kapasitesi bulunsa da bu durum göz önünde bulundurulduğunda yurt seçeneği ikinci planda olmalıdır. Bu yüzden SD Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı olarak ev kiralamayı önermekteyiz. Ortalama 450 €’dan başlayan ev kiraları okula olan uzaklık azaldıkça artış göstermektedir. Bir ya da daha fazla öğrenciye ev kiralamak mümkündür ve SD Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı olarak masrafların da düşmesi açısından en az iki kişi ev tutulmasını öneririz.
Almanya’da Yaşam
    Almanya AB üyeleri içerisindeki en gelişmiş ülkelerden biridir. Bununla birlikte gelişmişliği sosyal hayata da taşımıştır. Hemen her bölgesinde rahat bir yaşam sürdürülebilmektedir. Genellikle Bavyera (Münih ve çevresi) bölgesinde hayat biraz pahalı olsa da Hannover ve çevresinde (Niedersachsen) her bütçeye uygun bir yaşam standardı bulmak mümkün olacaktır. Ortalama gider kira da hesaba katıldığında 750 - 800 € arasındadır. Türk nüfusunun yoğun ve iyi dağılmış olmasından dolayı uyum sorunu yaşamayacağınız bir ülkede eğitiminizi tamamlayabilirsiniz. 
 Eğitim Ücretleri
    Almanya’da Üniversite Eğitimi için yıllık harç miktarları üniversitesine göre farklılık göstermektedir. Yıllık harçlar 0 € ile 740 € arasında değişiklik göstermektedir. Genellikle Doğu Almanya civarında harç ücretleri yoktur. Bunun dışında ilk yıla mahsus işlem ücretleri vardır bu da ortalama 3000 € civarındadır.
    Dil kursları ise haftalık bazda 80 – 100 € civarındadır. Kayıt ücreti olarak da 150 e ödenen bu kurslar tüm Dünya’da geçerlidir. 

Vize ve Oturum İşlemleri
    Almanya vize konusunda çok da zorlayıcı bir yapıda değildir. Alman Konsoloslukları maddi açıdan yeterli gördükleri ve sicili temiz olan kişilere vize vermektedir. Bunun için öğrencinin aylık giderini karşılayacak bütçeyi hesabında görmeleri yeterli olacaktır. Bu da aylık ortalama 750 € olarak hesaplanır ve yıllık bazda 9000 € harcanacağı için bu miktarı banka hesaplarında blokeli olarak istemektedirler. Öğrenci bu parayı her ay 745 € olarak çekebilmekte ve giderlerini karşılamaktadır.
    Uzun süreli oturum izni de üniversite’ye kesin kayıt yapıldıktan sonra Türkiye’deki Alman Konsolosluklarından bireysel olarak yapılmaktadır. Vizesini almış olan öğrenciler için oturum izni konusunda hiçbir sorun çıkmayacaktır.



Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder