21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-ÇEK CUMHURİYETİ’NDE ÜNİVERSİTE


ÇEK CUMHURİYETİ’NDE ÜNİVERSİTE

Orta Avrupa’nın en hızlı gelişen ve AB üyesi olan bir ülke olan Çek Cumhuriyeti, eğitim ve yaşam kalitesiyle yabancı öğrencilere çok iyi ve farklı olanaklar sunmaktadır.
Dünyanın en eski 3. Üniversitesinin bulunduğu Çek Cumhuriyeti, Tıp, Eczacılık ve Diş Hekimliği okumayı planlayan öğrencilerin bütçelerini zorlamadan hayallerini gerçeğe dönüştürebilecekleri bir ülkedir. Avrupa Birliği üyesi olan Çek Cumhuriyeti, yabancı öğrencilere eğitim dili İngilizce olan programlar sunmaktadır. Bu ülkedeki üniversitelerden alınan diplomalar sadece Türkiye’de değil Avrupa’da da geçerlidir.
Çek Cumhuriyeti’nde devlet üniversitelerinde verilen eğitim ücretsizdir. Özel üniversitelerin ücretleri 2.250-4.000€ arasında değişiklik göstermektedir. 
Ülkedeki lisans eğitim süresi 3 yıl, yüksek lisans süresi 2 yıldır. Üniversiteye giriş için yapılan sınav için hazırlık dersleri içeren(Matematik, Fizik, Sosyal Bilimler vs.), hazırlık dil kursunun süresi de 1 yıldır. Bu kursun ücreti de 3.000€’dur. Eğitim dili Çekçe tercih edilirse üniversite harç ücreti 2.500€, İngilizce tercih edildiği takdirde 4.000€ civarındadır.
Çek Cumhuriyeti üniversiteleri için merkezi bir sınav yoktur; fakat üniversiteye kayıt olmak için her üniversitenin kendi yaptığı bir sınav vardır ve bu sınavda başarılı bir performans göstermek gereklidir. Sınavda üstün başarı gösteren öğrenciler ücretsiz eğitim almaya hak kazanırlar.
Çek Cumhuriyeti’ne gitmeden önce zorunlu Sağlık Sigortası yaptırılması zorunludur ve yıllık sigorta masrafı ortalama olarak 300-350€ civarındadır. Bir öğrenci için aylık barınma, beslenme ve kişisel masraflar yaklaşık 400-550€ tutarındadır.
Çek Cumhuriyeti’nde çok sayıda öğrenci yurtları bulunmaktadır. Bu yurtlar konum olarak ya üniversite yanında ya da yakınında yer almaktadır. Ülkenin küçüklüğü, konaklama bakımından öğrencilere büyük bir avantaj sağlamaktadır. Düşük fiyatlarla çok büyük konaklama fırsatları mevcuttur.  

 
 
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder