21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-AZERBAYCAN'DA ÜNİVERSİTE

AZERBAYCAN'DA ÜNİVERSİTE

Azerbaycan'da eğitim almak isteyen öğrenciler üniversite sınavında bir üniversiteye yerleşmiş olmasalar bile Azeri Üniversitelerinde eğitim alabilirler. 
 
  1. YÖK ile yerleşme: Hiçbir sınava girmeygerek yoktur.
  2. YÖK ile yerleşemeyenler: Azeri üniversitelerine SD Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı aracılığı ile yerleşilebilir fakat öğrenciler mezun oldukları zaman Yüksek Öğretim Kurumu'na denklik için müracaat etmelidirler. 
  • Öğrencilere denklikleri bazı şartların sağlanması koşulunda verilir. Bunlar; sözlü mülakatta gerekli dil seviyesi, öğrencinin üniversitesindeki not ortalaması, pasaport giriş- çıkış kontrolü -öğrencinin Azerbaycan'da olduğunun kanıtlanması-, ders devamlılığı ve okuldan alınan belgelerin kontrolüdür. Buradaki şartları sağlaya öğrenciler denkliklerini alabilmektedirler. 
  • Sözlü mülakat sonrasında öğrenciler Azerbaycan'da aldıkları eğitim ile ilgili bir denklik sınavına alınırlar.
Azerbaycan'da öğrenci dosyası açtırabilmek için öğrencilerin başarı seviyesini tutturmaları gerekmektedir. Bu seviyeyi tutturamayan öğrencilerin denkliği verilmez.
YÖK öğrenciyi şahıs olarak değerlendirir bu nedenle aynı bölümde okuyan iki öğrencinin de denklik alacağı kesin değildir. Biri denklik alırken, diğeri almayabilir. Önemli olan YÖK şartlarını yerine getirmektir. 
YÖK'ten alacağınız bilgi üniversite hayatınızı etkileyecektir. Bu yüzden okuyacağınız okulun adını ve bölümün adını bildirmeniz ve bilgi talep etmeniz gerekecektir. Verilen bilgi kağını saklamanız sizin yararınıza olacaktır ki ileri hak talep etme işlemlerinde kanıt olarak kullanabilin.

 
 
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder