21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-İSVEÇ’TE ÜNİVERSİTE


İSVEÇ’TE ÜNİVERSİTE

Avrupa’nın yüksek refah oranlarına sahip bir ülke olan İsveç, Türk öğrenciler için eğitim cenneti olarak nitelendirilmektedir. Ülkenin eğitime ayırdığı pay ve bütçe diğer Avrupa ülkelerininkinden kat ve kat fazladır ve en yüksek oranla birinci sırada yer almaktadır.
Dünyanın en üstün ve prestijli akademik ödülü olan ‘’Nobel Ödülü’’ün ev sahipliğini yapan ülkedir.
Neden İsveç’te Eğitim
İsveç’te eğitime verilen önem, ülkeyi dünyanın en önde gelen ülkeler arasına girmesini sağlamıştır. Ülkedeki üniversitelerin çoğu devlet üniversitesidir. Ülkede 27 farklı üniversite bulunmaktadır ve lisans ve yüksek lisans eğitimleri verilmektedir.
İsveç üniversiteleri özellikle yüksek lisans eğitimini İngilizce vermektedir. Tüm İsveç devlet üniversiteleri YÖK tarafından tanınmakta ve denklik verilmektedir. Bu üniversitelerden alacağınız diplomalar Türkiye dâhil, tüm dünya genelinde de geçerliliğe sahip olacak diplomalardır.
Kabul Koşulları
İsveç üniversiteleri öğrenci kabulünde çok seçici davranmaktadırlar. İngilizce programlara katılacak öğrencilerin TOEFL sınavından 213(en az), IELTS’den ise 6,0(en az) puan almaları gerekmektedir. Ayrıca, yüksek lisans eğitimi almak isteyen kişilerinde üniversite not ortalaması en az 4 üzerinden 3 olması gerekmektedir.
Eğitim ve Yaşam Maliyeti
Pek çok Avrupa ülkesinde olduğu gibi, İsveç üniversitelerinden eğitim AB vatandaşlarına ücretsizdir. 2011 yılından itibaren alınan bir karara göre AB üyesi olmayan ülkelerin vatandaşların eğitim ücreti ödemesi zorunlu kılınmıştır. Bu bağlamda başvuru ücreti 96€, yıllık eğitim ücreti ise yaklaşık 7.000-14.000€ olarak kararlaştırılmıştır. Yaşam maliyetlerinin tutarı ise bir yıl için ortalama 6.000-7.000€’dur. Yabancı öğrencilere eğitimleri süresinde çalışma izni fırsatı da sağlanmaktadır.
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder