19 Aralık 2013 Perşembe

YURTDIŞI-Makedonya'da Eğitim

MAKEDONYA’DA EĞİTİM


yurtdışı eğitim


MAKEDONYA’DA EĞİTİM .

Makedonya üniversite eğitimi açısından son yılların en popüler ülkelerinden biri olmustur.
Makedonyayı cazip kılan özellikleri sunlardır ;
-Üniversite  sınavsız  kayıt garantisi ,
-Üniversitelerde istediğiniz bölümü seçme özgürlüğü ,
-Avrupa Birliğine girme yolunda tam aday olması ,
- Türkiyeye mesafa olarak uzak olmaması .Hava yolu ile İstanbuldan 1saat , kara yolu ile 8-10 saat de makedonyaya ulasabilme kolaylığı.
-Makedonya Türkiyeden vize istemeyen ülkeler arasındadır.cocukları Makedonyada okuyan anne ve babalar için sıklıkla vize istemeden ucak biletini yada otobüs biletini alarak sorunsuz gideceğini bilmek ebeveynleri son derece rahatlatır .
-Makedonya dünyanın en ucuz ülkelerinin basında gelir .Türk lirasının degerli olmasının avantajı yaşanır.
-Makedonyada türklerin yogunlugu oldukca fazladır .yerlesik türklerin cok olması öğrencilerimizin kendilerini Türkiyeden uzakta yabancı bir memlekette olmak hissini vermez ..Öğrencilerimiz kendilerini Türkiyede başka bir ilde okuyor gibi hissederler .
-Makedonya üniversiteleri Avrupa sıralamasında ilk sıralarda yer alan köklü üniversitelerdir .
-Lisans ,master ,doktora eğitiminizi Makedonyada rahatlıkla yapabilirsiniz.
-Makedonya üniversiteleri,Avrupadaki üniversitelerin bağlı oldugu Bologna anlasmasına bağlıdır.Avrupa Birliği diploması verir ve diploma tüm dünyada veTürkiyede gecerlidir .Mesleginizi rahatlıkla icra edebilirsiniz .
-Makedonya üniversitelerine Türkiyedeki YÖK kurumu denklik verir ve tanır.
-Makedonya da suc oranı cok düşüktür ,bu da ülkenin güvenli oldugunu gösterir.Irkcılık yoktur .
-Üniversiteler ingilizce ,rusca ,makedonca ve türkce dillerinde eğitim verirler .öğrenciler istedikleri dilde eğitim alabilecekleri gibi birden fazla yabancıdil öğrenme imkanını yakalarlar ,
-Üniversitedeki dekilerin ve halkın büyük coğunluğunun ingilizce biliyor olması sizin pratik yapmanızı saglar .İngilizce eğitim veren bir okulda eğitim alsanız dahi slav dillerinden olan  makedoncayı da öğreneceksiniz .çünkü halk makedonca konusuyor .böylelikle en az iki dil bilerek mezun olacaksınız .
-Makedonyada devlet yada özel bir çok üniversite ve bölüm bulunur .
-Üniversite bünyesinde hazırlık eğitimi verilir bu nedenle ingilizce makedonca bilmiyorsanız öncelikle hazırlık alarak dil yeterliliğinizi alır lisansa sonra baslarsınız ,
-İsterseniz türkce eğitim veren özel üniversitelere kayıt yaptırarak ana dilinizde eğitim alma şansını yakalarsınız .
-İklimin türkiyedeki iklime yakın olması avantajdır.
-makedonyada eğitim alırken avrupaya sınır olan bir çok ülkeyi gezme fırsatınız olacaktır .farklı ülkeleri kültürleri  görmek imkanına sahip olacaksınız .
- Şehirlerin nufus yogunluğunun az olamsı dolayısı ile gürültü ,trafik, hava kirliliği ,kalabalık gibi olumsuzluklar yoktur .
-Kültürümüzün çok yakın olması ,gecmiş tarihimizde aynı topraklarda yaşamış olmamız dolayısı ile mutfagımızın damak tadımızın aynı olması avantajdır .
-Ulasım cok rahattır .ulasım için öğrencilerin cok giderleri olmaz .Çünkü bir cok belde de otobüs dolmuş yoktur sadece taksi ile ulasım saglanır .Taksi fiyatlarıda cok ekonomiktir .Mesela İştip beldesinde en uzak mesafe için taksiler 50 denar alırlar ( 2.5  Türk Lirasıdır.)
- Makedonyada ki öğrenciler yurt yada ev kiralayabilirler .Yurtlar da internet sıcak su ve tv  ,camasır makinası ,spor salonları restoran bulunur.Kiralık evler de  ise eşyalı olup bir öğrencinin ihtiyacını karsılayacak her şey bulunur .Öğrencilerimiz sadece kişisel esyalarını götürürler
evde buzdolabı, çamaşır makinesi, televizyon, fırın ,ocak ve oturma gurupları yataklar vb .her sey bulunur .
SD yurtdışı eğitim makedonya üniversitelerinin yetkili acentasıdırÜniversiteye kayıt aşamasından başlayan süreçde uluslararası işlemlerinizi ,ev yurt bulmak,tercümeler ,noter işlemleri ,konsolosluk işlemlerini ve daha bir çok işlemleri biz yapıyoruz .Öğrencilerimiz ve velilerimiz evrak işleriyle yorulmazlar güvenli ve huzurlu bir süreç yaşarlar .

Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder