21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-İNGİLTERE'DE ÜNİVERSİTE

İNGİLTERE'DE ÜNİVERSİTE

İngiltere'nin köklü üniversiteleri; verdikleri üst düzey eğitim ve akademik kadroları ile her zaman ilgi çekici üniversiteleri olmuşlardır. Öğrencilerin bu üniversitelerden alacakları diplomalar sadece Türkiye'de değil tüm dünyaca tanınacaktır ve YÖK tarafından denklik verilecektir. 
İngiltere'deki üniversitelerden alınacak diplomalar size başarının ve kariyerin kapısı açacak anahtar gibidir. Mezun olduktan sonra yaptığınız iş başvurularında İngiltere'de almış olduğunuz üst düzey eğitim hemen göze çarpacaktır. 
İngiltere'deki birçok üniversite her türlü isteğe uygun çeşitte lisans programlarına sahiptir. Pragmatik yapıları ile İngiliz eğitim sistemi size "ne" sorusu yerine "nasıl" sorusunu sordurmayı amaçlamaktadır. 
İngiltere'den Avrupa'ya seyahat etmek çok kolaydır. Bu sayede eğitiminiz sırasında Avrupa'yı bol bol gezebilir ve tanıyabilirsiniz. İngiltere, Türkiye'den uçakla sadece 3,5 saat uzaklıktadır.
İngiltere içerisinde birçok ulusu barındıran ve her yıl çok sayıda göçmen alan bir ülkedir. Bu çok kültürlü yapı size yeni kültürlerle ve insanlarla yaşamayı öğretecektir. İngiltere'deki üniversiteler sundukları birçok sosyal aktivite ile öğrencilerine bu kaynaşma fırsatlarını yaratmaktadır.
İngiliz üniversiteleri öğrencilerini sadece kendi bölümleri hakkında eğitmez, aynı zamanda onları hayata hazırlar. Bu amaçla öğrencilerini mezuniyet sonrasında da takip etmektedirler ve kimi durumlarda onlara kariyer danışmanlığı hizmeti de vermektedirler.
Ulusal Sağlık Hizmeti Sigortası çerçevesinde 6 aydan fazla eğitim alacak öğrenciler İngiltere'de ücretsiz sağlık hizmetinden yararlanabilirler. Böylece sağlık masrafları için ekstra masraf yapmak zorunda kalmazlar.
İngiltere'de üniversite eğitimi 3 yıl sürmektedir ve yüksek lisans eğitiminin 1 yıl sürmektedir. Bu açıdan ABD'de aynı eğitimi almak isteseniz bir yıl daha fazla okuyacak oluyorsunuz. Yıl kaybı olmadan daha önce mezun olup, iş yaşantınıza daha çabuk bir giriş yapıyorsunuz. 
İngiliz Eğitim Sistemi
Genellikle İngiliz eğitim sisteminde Undergraduate (Lisans) ve Postgraduate (Yüksek Lisans) olmak üzere iki program vardır. İngiliz üniversitelerinde lisans eğitimi 3 yıl sürmektedir. İngiltere’deki üniversitelerde genellikle üç sömestrlı bir eğitim sistemi vardır. Her bir dönem iki - iki buçuk ay uzunluğundadır.
İngiliz eğitim sistemi öğrencilerine mesleki kaliteyi de verdikleri eğitimin beraberinde hediye etmektedir. Bu mezuniyet sonrasında tecrübeli birer çalışan gibi mezun olan öğrenciler demektir. İngiliz üniversiteleri, derin geçmişi, ileri düzey teknolojik araç ve gereçleri,  ve kütüphane ve laboratuar imkânları, dünyaca saygı gören akademik kadrosuyla dünya eğitim klasmanında oldukça saygın bir yerdedir.
Üniversite Kabul şartları ve Türk Öğrenciler için Foundation Programı
İngiltere ve Türkiye eğitim sistemi olarak birbirinden farklı ülkeler olduğu için ve İngiltere'nin şartları daha ağır bir kabul koşulu olduğu için Türkiye'de liseyi bitirmiş bir öğrenci hemen bir İngiliz üniversitesinde eğitime başlayamaz. Türkiye'deki liseler İngiliz sistemine göre "A seviyesi"nde eğitim vermedikleri için Türk öğrencilerin bir yıl Foundation (intibak ya da hazırlık yılı) eğitimi almaktadır. Bu eğitim Fen Bilgisi, Matematik ve Sosyal Bilgiler gibi bölümlerden dersler içermektedir.
Yalnız bir öğrencinin bu hazırlık yılından faydalanması için yeterli derecede İngilizce bilmesi gerekmektedir. Eğer öğrencinin yeterli seviyede İngilizce eğitimi yoksa bu hazırlık yılı öncesinde İngilizce eğitimi alması gerekmektedir. Öğrencilerin İngilizce eğitimlerine bağlı olarak, İngilizce eğitim süreleri 6 ay ile 1 yıl arasında değişmektedir. Sonuçta, SD danışmanları size almanız gereken eğitim ve süresi hakkında bilge verecekler ve sizi gerekli eğitim kurumlarına yönlendireceklerdir.
Master Programları Kabul Şartları
İngiltere’de yüksek lisans eğitimi bir yıl sürmektedir. Genel olarak teorik eğitim 9 ay sürerken yaklaşık 2.5 ay tez yazımı sürmektedir. İngiltere’de yüksek lisansa kabul için en önemli kriterlerden biri üniversitedeki not ortalamasıdır. İngiliz üniversitelerinden bazıları MBA başvurusu için GMAT sınavından alınacak yeterli skoru şart koşarlar.
İngiltere’de Üniversite Eğitiminin Maliyeti
İngiltere genel olarak pahalı bir ülkedir. Bu yüzden sadece eğitim masraflarını değil aynı zamanda da yaşam giderlerini hesaplamanız ve buna göre hareket etmeniz önemlidir. Aşağıda size tahmini bir gider hesaplaması yapmaktayız.
Yıllık Üniversite Harcınız
6000 – 15.000 Sterlin
Yıllık Konaklama Ücretiniz
3000 – 8000 Sterlin
Ulaşım, Beslenme ve Kişisel Giderler
3000 – 8000 Sterlin
Total
Yaklaşık 12.000 – 31.000 Sterlin
SD ile İngiltere'deki Üniversitelere Başvuru
İngiltere’deki üniversite eğitimine karar verindiğinizde hiç vakit kaybetmeden SD ile iletişime geçmelisiniz. SD danışmanları sizi mevcut yeterlilikleriniz doğrultusunda en iyi eğitim kurumuna yönlendireceklerdir.
 
 
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder