21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-SLOVAKYA'DA ÜNİVERSİTE ÖĞRENİMİ


Slovakya’da Üniversite Öğrenimi
 Slovak üniversite ve kolejleri tarafından verilen üniversite, master ve doktora dereceleri diplomaları tüm AB ülkelerince tanınmaktadır. 
  • Slovakya üniversite ve yüksek lisans eğitimlerini Avrupa'da tamamlamak isteyen öğrenciler için mükemmel bir yerdir. Her yıl binlerce öğrenci ülkeye eğitim görmek üzere gelmektedir. 
  • Slovakya’da ikili bir eğitim sitemi vardır. Bu sistem Üniversite ve Kolej eğitiminden oluşur.
  • Bazı kolejler üniversitelere bağlıdır. Bunlara University College Faculties denilir. Kolejler de bu durumda lisans diploması vermektedirler.
  • Lisans eğitimi 3,5 ya da 4 yıl sürmektedir fakat 6 yıllık Tıp Bölümü bu yıl sınırlamasının istisnasıdır. Lisans eğitimi alan öğrenciler için yüksek lisans ve sonrasında doktora diploması yolu açılmaktadır. 
  • Slovakya 14 yıldır Bologna Süreci’ne dahildir. Ülkenin en büyük hedefi Avrupa Yüksek Öğretim Kriterlerinin yakalanması ve korunmasıdır.
Slovakya'da 19 üniversite arasında ekonomi, teknik, güzel sanatlar ve müzik departmanları ile ilgilenen ve genel üniversiteler yer almaktadır. Üniversiteler, kendi içlerinde özerk olsalar bile devlete bağlıdırlar. Bu yönden bakıldığında üniversitelerin kendine özgü kabul şartları ve öğrencilerinden uymasını beklediği kuralları vardır. Türkiye'de olduğu gibi bir genel üniversite sınavı olmamakla beraber, her fakülte kendine özgü sınavlar yapmaktadır. 

 Slovak Üniversiteleri üniversite, master ve doktora programları vermektedir. Üniversite eğitimi 3 yıl, master eğitimi 2 yıl ve doktora eğitimi 3 yıl sürmektedir. Bazı üniversitelerde lisans diploması almadan 5 yıllık bir eğitim sonrasında direkt yüksek lisans diploması almak mümkündür. Başka ülkelerden eğitim görmek için gelen öğrencilerin bir yıl Slovakça hazırlık okumaları zorunludur. Başka ülkelerden gelen öğrenciler için üniversite eğitimi ücretlidir. Senelik eğitim fiyatları 2500 € ile 5000 € arasında farklılık göstermektedir.
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder