21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-YENİ ZELANDA’DA ÜNİVERSİTE

YENİ ZELANDA’DA ÜNİVERSİTE

Yaşam standardının çok yüksek olduğu Yeni Zelanda; uluslar arası öğrencilere sunduğu güvenli öğrenim ortamıyla ve mükemmel eğitim fırsatlarının yanında destek hizmeti de sağlamasıyla tanınan ve tercih edilen bir ülkedir.
Avustralya’nın doğusunda, Pasifik Okyanusunun güneyinde, ekvator ile güney kutbu arasında bulunan Yeni Zelanda’nın resmi dili 2 dilden oluşmaktadır: Bunlar İngilizce ve Maori’dir.
Ülkenin sahip olduğu iklim bizim ülkemizin tam tersidir. Güney yarımkürede bulunan ve Akdeniz iklimine sahip Yeni Zelanda’da; Ocak ayı en sıcak, Temmuz ayı ise en soğuk aydır.
Bu ülkeyi yabancı öğrenciler için cazip kılan etkenlerin başında İngilizce aksanının İngiltere İngilizcesine çok yakın olması gelmektedir. Ekonominin gelişmiş olması, yüksek refah seviyesi, eğitim ve yaşam giderlerinin diğer ülkelere göre düşük olması öğrencileri bu ülkeye çeken diğer etkenlerdir. Köklü demokrasi idaresi ülkede güvenilir ve oturmuş bir politik ortam sağlamaktadır. Bu ortamın ılıman iklimle birleşmesiyle de ortaya öğrenciler için geniş eğlence olanakları da çıkmaktadır. Renkli toplum yapısı, kaliteli okulları, eğitim fırsatları, doğal güzellikleri ve daha birçok farklı sebep sizi bu ülkede eğitim görmeye itebilir.
ÜNİVERSİTE SİSTEMİ
Yeni Zelanda’da devlet destekli 8 üniversitenin yanında kolejler, politeknikler ve teknoloji enstitüleri bulunmaktadır. Bu kurumların birçoğu yabancı öğrenci ofisleriyle yabancı öğrencilere en uygun hizmeti sunmayı, onların bütün ihtiyaçlarına cevap vermeyi kısacası; yabancı öğrenciler için en iyisini yapmayı öncelikli hedef haline getirmişlerdir.
Yeni Zelanda’daki üniversitelerin tamamında lisans, master ve doktora programları sunulmaktadır. Lisans programlarının süresi 3 yıldır. Bazı programlar ise 6 yıla kadar uzayabilir. Bazı bölümlerde de bir yıl daha fazla okuyarak özel alan lisans derecesi yani ‘’Honours’’ alma şansı da bulunmaktadır.
Lisansüstü diploma programlarının süresi 1 yılken, master programlarının iki yıldır. Doktora derecesi için normal süre 3 yıl tam zamanlı eğitimdir ek olaraktan araştırma süreci gereklidir. Derslerin tamamlanmasından sonra hazırlanacak tez, araştırmalar ve sözlü sınavların toplu değerlendirilmesi sonucunda Doktora derecesine sahip olabilirsiniz. Üniversiteleri diğer yüksek öğrenim kurumlarından ayıran araştırma çalışmaları üniversite eğitiminin en önemli parçasını oluşturmaktadır ve Yeni Zelanda’da desteklenen bu araştırma programları uluslar arası olarak tanınmaktadır.
Yeni Zelanda üniversiteleri, öğrenciye bağımsız çalışma ve araştırma yapma yeteneğini kazandırmayı hedefleyen bir çalışma yolu izler.
Ülkedeki yüksek öğrenim sistemi İngiltere eğitim sistemine yakındır.
Yeni Zelanda’da bulunan üniversiteler öğrenciler için yıllık bir takvim hazırlarlar. Bu takvimde derslerin tarihleri, şartları vs. hakkında ayrıntılı bilgiler verilir. Ayrıca yabancı öğrenciler için tanıtım yayınları da hazırlanmaktadır.
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder