21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-FİNLANDİYA’DA ÜNİVERSİTE


FİNLANDİYA’DA ÜNİVERSİTE

Kuzey Avrupa’da yer alan, İsveç, Norveç ve Rusya’ya komşu olan, Avrupa Birliği üyesi olan ve İskandinav demokrasisini ve yaşam tarzını temsil eden Finlandiya; uluslar arası öğrenciler için Finlandiya hem egzotik hem de güvenli bir hedef ülke konumundadır.
Güvenilir bir toplum yapısına sahip olan bu ülkede, eğitim öncelikli bir etmendir. Ülkenin eğitime verdiği önem yabancı ülkelerdeki öğrencileri kendine çekmektedir.
Finlandiya farklılıklarda dolu bir ülkedir. 4 mevsimin yaşanıldığı; yaz mevsiminde gece yarısı batan güneş ve kış mevsiminde alacakaranlık dönemlerine sahip bir memlekettir. Geniş çapta kırsal alanların yanında en yüksek teknolojiyle sizleri karşılamaya hazırlanan Finlandiya, birbirine bağlı ve şeffaf bir sivil toplumuna sahiptir.
Bilişim Teknolojisinde dünya lideri olan Finlandiya’da kadın-erkek eşitliği ile ön planda olan bir diyardır ve çok düşük seviyelerde yolsuzluk yaşanmaktadır.
Dünyanın en ileri eğitim sistemine sahip Finlandiya, yenilikçi düşünce yapısıyla ve eğitime yaptığı yatırımlarının sonucunda yüksek standartlarda bir yaşam ve kaliteli bir hayatı sizlere sunuyor.
Neden Finlandiya?
İnsanlara karşı içten bir ülke olan Finlandiya’da şehirler ve kasabalar insanlar için tasarlanmıştır. Şehirlerde kalabalık gruplarla karşılaşmak neredeyse imkânsızdır.
Yüksek öğretim kurumları fonksiyonel ve efektif olarak işlemektedir. Üniversitelerinin tamamı uluslar arası uyumluluğa sahiptir. Üniversiteler büyük şehir kampuslerinden doğayla iç içe kampuslere kadar çeşitli eğitim ortamları sunmaktadırlar.
Eğitim Sistemi
Finlandiya üniversiteleri ileri derecede bağımsız olarak çalışmaktadırlar; üniversite kurumları ülkenin Eğitim ve Kültür Bakanlığınca desteklenmektedir. Eğitimi kalitesi Bakanlık tarafından sürekli takip altındadır. Bu destek ve takip Finlandiya’nın gelişmesinde çok önemli yere sahiptir. Toplum, ticaret ve sanayi ihtiyaçlarına müfredatları ve eğitimiyle tepki verir. Öğrenciler için çok çeşitli ve bir o kadar da kaliteli programlar sunulur. Öğrencilere, akademik alanlarda ve iş dünyasında kendi geleceklerini inşa edebilecekleri yerlere geçiş yapma imkânı sağlanır.
Finlandiya’da 450’nin üzerinde dili İngilizce olan program sunulmaktadır. Bu programların bir kısmı değişim programlarının parçadır. Diğer kısmı ise tamamlanma süresi 1 seneyi bulan tam derece programlarıdır. Bu tür programlar sizi Lisans, Master veya Doktora dereceleri gibi programlara yönlendirmektedir. Bu programların içerikleri devamlı olarak geliştirilmektedir.
Finlandiya’da refah ortam; eğitim, kültür ve bilgi üzerine kurulmuştur. Eğitim rekabet gücünü arttıran kilit unsurlardan biri olarak düşünülür ve eğitim politikası da bu unsur üzerine kurulur. Ülkedeki eğitim politikasının temeli kalite, verimlilik ve adaletten oluşmaktadır. Bu nedenle ülkenin sahip olduğu eğitim sisteme herkese hitap eden fırsatlara sahiptir.
Finlandiya iki resmi dile (Fince ve İsveççe) sahip olduğu halde çoğu üniversitenin ve programın dili İngilizcedir. Bu ülkede eğitimde sınır diye bir şey yoktur; bir seviyeyi tamamlayan öğrenci eğitimini bir sonraki seviyeye taşıma hakkına sahiptir.
Yüksek öğretim sistemi ikiye ayrılmıştır: Teknik Okullar ve Üniversiteler. Ülkedeki üniversiteler bilimsel araştırma ve öğretime ağırlık verirken, teknik okullar uygulamalı mesleki eğitimi esas almaktadır. Üniversiteye giriş hakkı kazanma sınavı, yüksek öğretim için seçilebilirlik ölçütü olarak kullanılmaktadır. Finlandiya’da teknik okul derecesine sahip kişiler, mesleki yeterliliği olanlar ve 3 yıllık mesleki yeterliliğe sahip olan kişiler de üniversiteye giriş sınavına girebilmektedirler.
Finlandiya’daki üniversitelere yerleştirmede dikkate alınan kriterler; üniversite giriş sınav notu(enstitü, fakülte ya da bölüm tarafından düzenlenen) ve ortaöğretim ikince devre bitirme belgeleridir. Yerleştirmeler bu belgelere göre yapılmaktadır.
Teknik okullara kayıt yaptırmak için gerekli olan, genel ya da mesleki ortaöğretimi başarı ile tamamlamak ve üniversiteye giriş sınavından başarılı olmaktır.
Lisans ve Master Eğitimi için Ücret ve Burslar
Finlandiya’da Lisans eğitimi neredeyse ücretsizdir. Bu durum birçok Master programını da kapsamaktadır. Eğitim maliyetlerinin çoğu Finlandiya Hükümeti tarafından karşılanmaktadır. Ancak, Avrupa Birliğine üye olamayan ülkelerin öğrencileri için Master programları ücretlidir. Finlandiya Hükümeti de onlara gerekli olan bursu sağlamak içinde çalışmalarını sürdürmektedir.
Finlandiya’da bir akademik dönem yaşam maliyeti yaklaşık 6.000-8.000€ arasındadır.  
   
 
 
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder