21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI- POLONYA'DA ÜNİVERSİTE


 POLONYA'DA EĞiTiM

Polonya'da 500'den fazla üniversite vardır. Ve Polonya'daki üniversiteler diğer Avrupa ülkelerine kıyasla çok daha ucuzdur. Polonya bilimin ve eğitimin başkentlerinden biri sayılabilir ve çok deneyimli akademisyen kadrosu ve çok köklü üniversiteleri vardır. 


EĞITIM SISTEMI 

Polonya'da üniveristeye girmek için bir merkezi sınav yoktur. Öğrenciler lise diplomaları ive üniversite harçları ile istedikleri bölüme kayıt yaptırabilmektedir. Başka bir ülkeden gelecek olan öğrenciler için bu ikisinin yanında bir dil sertifikasına ihtiyaç vardır. Polonya'nın resmi dili Lehçedir ve lisans eğitimi genellikle Lehçe verilmektedir fakat bazı bölümler ve üniversiteler İngilizce eğitim de verebilmektedir. Yani eğitim dilinize göre dil yeterlilik sertifikanızı almanız gerekecektir.

Genelde Avrupa'da eğitim süresi 3 yıldır ve bu Polonya içinde geçerlidir. Eğer dil yeterliliğiniz yoksa hazırlık eğitimi almak zorunda kalacağınız için sizin eğitiminiz 4 yıl olacaktır. Eğer Polonya'da lisans eğitimi almaya karar verdiyseniz ve lisans eğitiminden sonra yüksek lisans yapmak istiyorsanız sizin için kaçırılmaz bir fırsat vardır. Polonya'daki üniversiteler lisans eğitiminin son yılında öğrencilerine -genelde- yüksek lisans eğitimi almak isteyip istemediklerini sormaktadırlar. Eğer devam etmek istiyorsanız, lisans eğitiminiz bittikten sonra yüksek lisans eğitiminize devam edebilirsiniz. 

Polonya Lehçe öğrenmek bunun yanında ikinci dil olarak başka diller seçmek için çok uygun bir yerdir.

Üniversite Harçları Hakkında
Eğitim dilinize bağlı olmakla birlikte ücretler değişkenlik göstermektedir fakat ortalama bir fiyat vermek gerekirse yıllık harçlar 5000 €'dan başlayan ücretlerledir. Bu da diğer Avrupa ülkelerinden eğitim düzeyi yüksek olan ve bu kaliteyi öğrencilerine çok makul fiyatlara veren bir ülke demektir. 

Polonya'daki ekonomik durum nedir?
Polonya birçok Avrupa ülkesine göre daha ekonomik bir ülkedir ve Türk öğrenciler Polonya'da hiçbir zaman maddi sıkıntı içerisinde olmamıştır. Orta seviyeli bir öğrencinin aylık harcaması 300 € civarında olacaktır.
Polonya'da Üniversite Eğitimi
Son yıllarda Polonya siyasi ve eğitim alanındaki gelişmeleri ile Avrupa'nın göze çarpan ülkesi haline gelmiştir. Ülkede eğitim gören yabancı öğrencilerin sayısı son yıllarda büyük bir artış göstermiştir. Polonya'da zaten çok iyi seviyede olan eğitim son yıllarda yapılan reformlar ile daha da iyi olma yolunda ilerlemiş ve bu da Polonya'daki üniversiteleri dünya çapında ilk sıralara taşımaya başlamıştır. 
Türk öğrenciler için ülkenin en cazip özelliği de sınavsız olarak öğrencileri üniversiteye kabul etmeleridir. Lise mezunu olan her öğrenci Polonya'da eğitim almak için başvuruda bulunabilir. Kabul edilen ve okulda eğitimini tamamlayan öğrencilerin alacakları diplomalar YÖK tarafında tanınmaktadır ve AB ülkelerince de kabul görmektedir. 


Konaklama ve Yaşam Giderleri
Polonya'da öğrencilerimize konaklama için sunabileceğimiz iki seçenk vardır. Yurtlar ve öğrenci evleri. Polonya'da öğrencilerin en çok tercih ettiği konaklama biçimi yurtlardır ve genelde fiyatları 150€ civarındadır. Ev fiyatları şehirden şehire değişmekle beraber genelde 250 - 400 € arasındadır. Polonya'da ulaşımda oldukça ucuzdur. Yıllık bir hesap yapmak gerekirse bir öğrencinin yıllık konaklama, beslenme ve kişisel giderleri için harcayacağı ücret 5000 € civarındadır.


POLONYA'DAKİ ÜNİVERSİTELER

 Varşova Teknoloji Üniversitesi
 Varşova Ekonomi Üniversitesi
 Jagiellonian Üniversitesi
 Lazarski Üniversitesi
 Krakow Teknoloji Üniversitesi
 Krakow Ekonomi Üniversitesi
 Poznan Güzel Sanatlar Akademisi
 Poznan Ekonomi Üniversitesi
 Poznan Tıp Bilimleri Üniversitesi
 Lodz Üniversitesi
 Lodz Teknik Üniversitesi
 Lodz Tıp Üniversitesi
 Wroclaw Ekonomi Üniversitesi
 Wroclaw Tıp Üniversitesi
 Varşova Ekonomi ve Bilgisayar Bilimleri
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder