21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-NORVEÇ’TE ÜNİVERSİTE

NORVEÇ’TE ÜNİVERSİTE

Bir Kuzey Avrupa ülkesi olan ve İskandinavya yarım Adasının batısında yer alan Norveç, yüksek hayat standardı ve üniversitelerinin yabancı öğrencilere sunduğu yüksek kaliteli eğitim olanaklarıyla bu ülkede eğitim almayı planlayan uluslar arası öğrenciler için cazip bir alternatif olmuştur. Norveç kişi başı gelirin 35000 dolar olduğu bir ülkedir. Ve uluslar arası öğrenciler kaliteli eğitime ulaşmak için her hangi bir ücret ödemek zorunda değillerdir.

TÜRKIYE’DEN NORVEÇ ÜNIVERSITELERINE NASIL BAŞVURULUR?

Sadece yıllık 1500 Kron harç vererek Norveç üniversitelerinde ücretsiz olarak eğitim hakkına sahip olabiliyorsunuz. Yaşam maliyetleri de öğrenciler için çok uygundur. Yıllık tahmini fiyat 6000€ civarındadır. Başvuru konusunda gerekli yardımı alabilmek için SD Yurt Dışı Eğitim Danışmanlığıyla iletişime geçebilirsiniz. Türkiye’den başvurmak için gerekli olan tek şey ülkemizde bir üniversiteye kayıt yaptırmış olmanız veya en az üniversite bire gitmiş olmanızdır. Ancak bazı okullar IELTS ve TOEFL sınavlarından İngilizce seviye durumunuzu gösteren bir sonuç belgesi istemektedir. Eğer İngilizce seviyeniz iyi değilse, hemen endişeye kapılmanızı gerektiren bir durum yok! Çünkü Norveç’te bazı üniversiteler Norveççe dil kursu hizmeti sağlamaktadır. Bu demek oluyor ki üniversitedeki ilk yılınızı Norveççe öğrenerek geçirebilirsiniz. İngilizce bilmeyenler, Norveç’te başka kurslara katılarak kendilerini geliştirebilirler. Norveç’teki devlet üniversiteleri sizlere akademik, yazma, dinleme ve okuma vs. programlarını sunarak sizleri üniversite eğitimine hazırlıyor.
Başvurunuz kabul edildikten sonra Norveç’e ulaştığınızda size okuma hakkının yanında çalışma imkânı da sunulacaktır. Hem okul okuyup hem de çalışma hakkının sizlere sağlandığını da önemle belirtmek istiyoruz. Norveç Kanunlarına göre ülkeye giriş yapan ve eğitim alan yabancı bir öğrenci haftalık 21 saat çalışma hakkına da sahiptir. Yani; eğer iş bulursanız kendi masraflarınızı da kendiniz karşılayabilecek ve ailenizin de yükünü hafifletmiş olacaksınız.
Norveç’e öğrenci olarak gitmek isteyen kişilerin bütün temel şartları yerine getirmesi gerekmektedir. Sizlerden istenecek olan belgeler; başvuru formu, biometrik fotoğraf, öğrenci belgesi ve öğrenim gördüğünüz okuldan resmi yazı, öğrenim alacağınız kurumdan kabul belgesi, geçim belgesi (80000-85000 Kron miktarındaki paranın Norveç’te bir banka hesabına yatırıldığını gösteren bir belge ve son olarak ta pasaport fotokopisi.
Norveç’te 26 devlet üniversitesi-koleji, 4 ulusal üniversite, 6 uzmanlık üniversitesi, 2 de ulusal sanat akademisi bulunmaktadır. Üniversiteler ve yüksekokulları yabancı öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap verebilen tesislere sahiptirler. Bu ülke öğrencilere sunduğu çok çeşitli ve üstün kaliteli kursları ve esnekliğiyle ideal eğitim yapısına sahip bir ülkedir.
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder