21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-KÜBA’DA ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ

KÜBA’DA ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ

Hiç gitmediğiniz görmediğiniz ülkeler hakkında hepinizin kafasında bir takım ortak sorular ve resimler dönüp dolaşır. Merak edilen ülkeler arasında kendine yer bulan Küba, herkesin aklında Che Guevera simgesi, salsa ve Havana puroları ile canlanır. Kuşkusuz Küba bu genel bilgilerden çok daha fazla şeye sahiptir. Bu ülkeyi kendi gerçekliğinizle yaşamanın ve keşfetmenin zevkini sizde orada bulunarak tadabilirsiniz. Bu cümlede anlatılmak istenen Küba sokaklarında ülkenin insanlarıyla iletişim kurarak, onları kendi ağızlarından dinleyerek, öğrendiklerinizi sindirerek özgürce gezinmek ve eğitim almanın keyfini yaşamaktır.
Özgün bir yapıya sahip olan Küba, 1959 yılında Fidel Castro liderliğinde gerçekleştirilen Küba devriminden günümüze kadar yaşanan dönemde köklü değişimleri yaşamış bir ülkedir. Küba devriminin ayakta kalabilmesinin ilk ve en önemli adımlarının başında Eğitim ve Kültür alanındaki dönüşüm yer almaktadır. Bu nedenle eğitim harcamaları hala ilk sırada yer alır ve Kübalılar da haklı olarak sahip oldukları ücretsiz eğitim ve sağlık sistemleriyle guru duymaktadırlar. Spor ve sanat alanında da gösterdikleri başarılar dikkat çekicidir. En dikkat çekici tarafı ise halkının eğlenceli, sıcakkanlı, doğal ve misafirperver olmasıdır.
Küba Eğitim Sistemi
Küba eğitim sistemi, Küba Eğitim Bakanlığı tarafından sürekli kontrol edilmektedir ve kendi vatandaşları için her aşamada ücretsidir. Öğrenciler eğitimlerinin hiçbir aşamasında okul harcı ödememe hakkına sahiptirler.
Küba’da eğitim herkes için eşit olanaklara sahiptir, tüm gençlerin üniversiteye girme şansı bulunmaktadır.
Kübalı öğrenciler için eğitim ücretsizdir; fakat bu ülkede eğitim almak isteyen öğrenciler eğitim harcı için 4000-7000$ arası bir ödeme yapmak zorundadırlar. Yabancı öğrencilerin eğitim almaları için lisans diploması ya da denk bir dereceye ve vizeye sahip olmaları, aynı zamanda da zorunlu İspanyolca derslerine katılmaları gerekmektedir. Hazırlık fakültelerinde İspanyolca kurslar verilmektedir. Bir kültürün parçası olmak için kuşkusuz o kültürün aynası olan dilini öğrenmek gereklidir. 21 ülkenin resmi dili İspanyolcayı Küba’da öğrenmek size bambaşka bir deneyim kazandıracaktır.
Konaklama Ücretleri
Küba’da bulunacağınız süreçte yurt, pansiyon, otel, apartman dairelerinde veya bir aile yanında kalabilme şansına sahipsiniz. Bir aile yanında konaklamak sizi ekonomik yönden zorlamaz ve kültürel hayatı tanımanıza yardımcı olarak dilinizin de kısa sürede gelişmesini sağlar. Aile yanında konaklamanın haftalık bedeli 150$’dır. Apartman dairesinde konaklamayı seçen bir öğrenci haftalık 400$’ı gözden çıkarmak zorundadır. Otel içinde erken rezervasyon yaptırdığınız takdirde uygun fiyatlarla konaklama fırsatını yakalayabilirsiniz.  
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder