21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-İSVİÇRE'DE ÜNİVERSİTE SİSTEMİ


İsviçre'nin Üniversite Sistemi

İsviçre'de toplamda 12 adet devlet üniversitesi bulunmaktadır. Ülkede bölgeye göre üniversite eğitiminin dili değişmektedir. Ülkede kullanılan üç remi dil vardır, bunlar; Almanca, Fransızca ve İtalyancadır. Ülkede bir akademik yıl 2 dönemdir. İlk dönem Ekimde başlar ve Şubat ayında son bulur. İkinci dönem Mart ayında başlar ve Haziran ayının sonlarına doğru biter. Lisans eğitimi genelde 4 yıl sürmektedir. Eğitim dili Almanca olan bir üniversitede okumak istiyorsanız Almanca yeterliliğinizi kanıtlamak zorundasınız. Eğer Almanca dil yeterliliğiniz yoksa hazırlık programlarına katılabilmek için bile en az 400 saatlik bir Almanca eğitiminiz olması şarttır. 
İsviçre'de lisans eğitiminin İngilizce verildiği okulların sayısı çok azdır. 2010 yılında yapılan yasa değişikliği sonucu Türk öğrencilerin İsviçre'de lisans eğitimi alması için gereken şartlar ağırlaşmıştır. Bu şartlar arasında en az iki yıl boyunca Türkiye'de üniversite eğitimi almak ve İsviçre'deki eğitime ancak bu şartı karşılamak koşulu ile başvurmak zorunlu kılınmıştır. Bunun haricinde İsviçre'de yabancı öğrencilere üniversiteler tarafından kabul öncesi sınav yapılmaktadır. Bu da hem kayıt şartlarını yerine tamamı ile getirme hem de sınavda başarılı olma durumunda öğrencilerin üniversiteye kabul olacakları anlamına gelmektedir. 
İsviçre'nin devlet üniversitelerinde eğitim ücretleri 1000 € gibi makul bir ücrettir. Yabancı dil yeterliliği kanıtlamak en önemli özelliklerdendir. İsviçre'de çok az sayıda üniversite yabancı öğrencileri için dil yeterlilik kursları açmaktadır. Diğer birçok Avrupa üniversitesinde olduğu gibi burada da öğrenciler teorik eğitim yerine pratiğe dayalı bir eğitim alırlar. Tabi eğitim alınan bölüme göre de değişmektedir. Ülkede Uygulamalı Bilimler Okulları, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Meslek Okulları bulunmaktadır. Başvuru için Lise diplomanız, lisede yüksek bir not ortalamasına sahip olmanız, referans mektuplarınız, dil yeterlilik sınavlarından yüksek not almanız, aldığınız sertifikalar, transkripleriniz ve niyet mektubunuz olması gerekmektedir. 

İSVIÇRE'DEKI ÜNIVERSITELER

  • Basel Üniversitesi, (Almanca)
  • Bern Üniversitesi, (Almanca)
  • Friburg Üniversitesi, (Almanca, Fransızca)
  • Cenevre Üniversitesi, (Fransızca)
  • Neuchâtel Üniversitesi, (Fransızca)
  • Lozan Üniversitesi, (Fransızca)
  • Luzern Üniversitesi, (Almanca)
  • Lugano Üniversitesi, (İtalyanca, İngilizce)
  • St. Gallen Üniversitesi, (Almanca)
  • Zürih Üniversitesi, (Almanca)
  • École Polytechnique Fédérale de Lausanne (Fransızca)
  • ETH Zürih, (Almanca, İngilizce)
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder