21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-MALTA’DA ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ

MALTA’DA ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ


Malta son yıllarda birçok eğitim programı yönünden oldukça tercih edilen bir ülke haline gelmiştir. Ülkede YÖK'ün denklik verdiği üniversiteler bulunmaktadır ve maliyeti oldukça düşüktür. Malta üniversitelerinin derin bir geçmişi vardır ve kaliteleri ile bilinirler. Ayrıca ülkede birçok ülkeden gelen öğrenciler vardır ve her yıl sayıları daha da artmaktadır. 
Malta eski bir İngiliz sömürgesi olan bir adadır. Bu yüzden eğitimlerinde İngiliz sistemi etkilidir. Ülkede üniversite eğitimi 3 yıl, master ve doktora programları ise 1 yıl sürmektedir. Yıllık harçlar okuldan okula değişmekle birlikte yıllık 10000 ile 15000 € arasında değişiklik göstermektedir.
Öğrencilerin ortalama masrafları aylık şu şekilde olacaktır;
Konaklama: 300-400 €
Beslenme: 300-400 €
Ulaşım: 30-50 €

ÜNIVERSITE EĞITIMI VE MALTA

Ülkemizde üniversite sınavını kazanan herkes Malta'da bir üniversiteye hem de istediği bölümde okumak üzere başvuru yapabilir. Sadece barajı geçmek yeterlidir. Üniversitede eğitim almak için aranan bir diğer özellik ise TOEFL ya da IELTS'den yeterli puan almaktır. İngilizce seviyesi iyi olmayan öğrenciler 6 ay ile 1 yıl arasında değişen İngilizce kurslarına katılabilir ve bu dönemde İngilizcelerini geliştirebilirler. 

MALTA'DA ÜNIVERSITEYE KABUL KOŞULLARI

Malta'da eğitim alabilmek için 4 yıllık bir liseden ya da lise tekabülü bir kurumdan mezun olmak gerekmektedir. Daha öncede belirttiğimiz gibi üniversite sınavında baraj puanını geçmek ve TOEFL ya da IELTS gibi dil yeterlilik sınavlarından yeterli not almak gerekmektedir. İngilizce seviyesi yeterli olmayan öğrenciler başvurdukları üniversitenin dil hazırlık programına da katılabilirler. 

MALTA'DA MASTER PROGRAMLARI

Malta üniversitelerinin büyük bir çoğunluğu İngiliz ve Amerikan üniversiteleri ile birlikte çalışmakta ve tam zamanlı yüksek lisans eğitimi vermektedirler. Malta'daki üniversitelerin verdiği programlarda farklı alanlarda uzmanlaşma ve pratik eğitim alma şansı bulabilirsiniz. Master programlarının ücretleri üniversiteden üniversiteye değişmekle beraber genelde 10000 - 15000 € arasında değişmektedir. Genellikle Master Programlarına kabul için aranan şartlar, ilgili bölümden mezun olmak ve dil yeterlilik sınavından geçmiş olmaktır. 
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder