21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-RUSYA'DA ÜNİVERSİTE


Rusya Eğitim Sistemi

Rus üniversiteleri Bologna sürecine son yıllarda katılmıştır ve eğitim sistemlerini buna göre hazırlamaya başlamışlardır. Lisans eğitimi Rusya'da 4 yıl ve Yüksek Lisans eğitimi de 2 yıl sürmektedir. Bazı Rus okulları halen Rus-Alman sistemi olan 5 yıllık (uzmanlık) sistemini kullanmaktadırlar. Bu nedenle okulun kredili sistemde olup olmadığı çok önemlidir. 
Lisans eğitimi almak isteyenler için, Rusça hazırlık kursları 1 yıl olup, öğrencilerin kursun bitiminde Rusça yeterlilik sınavına girmesi gerekmektedir. Ne yazık ki, her okulda Rusça dil bilgisi eğitimi verilmeyebiliyor, bu yüzden hazırlık kursunuzu akredite olmuş başka üniversitelerde almanız gerekmektedir. Bu okulların verdiği Rusça dil sertifikaları ülke genelinde geçerli olmaktadır. 
YÖK denkliği genelde her bölüm için vardır; fakat Tıp ve Huku eğitimi almak isteyenler için Türkiye'ye dönüşte denklik sınavlarına girmeleri zorunludur. Rusya'da 1000'den fazla devlet üniversitesi vardır. Fakat bu okulların çok ufak bir kısmı yabancı öğrenciler konusunda tecrübelidir. Rusya sosyal ortam bakımından çok çeşitlidir. Bu açıdan öğrencilerin kendilerine uygun bir şehir seçmeleri eğitim hayatları açısından da önemlidir. Çünkü Rusya eğlenen ve eğlenmeyi çok seven bir ülkedir.
Rusya'da eğitim almak için bazı şartları sağlamalı ve başvurudan önce evraklarınızı tamamlamalısınız.

ÜNİVERSİTELERDEN BAZILARI

 Sankt-Peterburg Teknik Üniversitesi
Moskova Devlet Üniversitesi
  • Moskova Stroganov Endüstri ve Güzel Sanatlar Üniversitesi
  • Tomsk Teknik Üniversitesi
  • Taganrog Teknoloji Üniversitesi
  • Kuban Teknoloji Üniversitesi
  • Pavlov adına Ryazan Tıp Üniversitesi
  • Moskova Havacılık Üniversitesi

Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder