21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-DANİMARKA’DA ÜNİVERSİTE


DANİMARKA’DA ÜNİVERSİTE

Refah bir ülke olan Danimarka’nın; sosyal güvenlik, temiz bir çevre, eğitim ve araştırma bakımından yüksek standartlı bir iş atmosferiyle çevrelenmiş yüksek hayat kalitesi imkânı ile yabancı öğrencilere sunduğu birçok fırsatı vardır. Gittikçe artan yabancı öğrenci sayısı da bu ülkenin gelişmesinde önemli bir rol oynamaktadır.
Danimarka’da devlet üniversitelerinin sayısı 17 civarındadır ve aynı sayıda Üniversite Koleji ayrıca da sayısı 50’yi bulan enstitü bulunmaktadır.
Ülkenin resmi dili Danca olmasına rağmen üniversitelerin İngilizce programları oldukça fazla sayıdadır. Danimarka’da bulunan birçok üniversite ve kolejin eğitim dili İngilizce'dir. Bu ülkenin resmi diliyle eğitim almak isteyen öğrenciler bir yıl süreyle Danca eğitimi aldıktan sonra istedikleri üniversiteye geçiş yapabilme hakkına sahiptirler.
Eğitim dili İngilizce olan üniversitelerin Yüksek Lisans düzeyindeki programları İngilizce olarak verilmektedir. Finans, Biyoloji, Sanat ve Tasarım gibi bölümlerin eğitim dilleri İngilizcedir. Bu programlara katılacak olan öğrencilerin TOEFL puanı 213/58(en az), IELTS puanı da 6,5 (en az) olmalıdır.
Danimarka’da bulunan devlet üniversitelerinde eğitim almayı isteyen bir Türk öğrencinin liseden iyi bir dereceyle mezun olması, ÖSS sınavından da 2 yıllık bir ön lisans programına yerleştirilmesi ve yerleştiği bölümden de mezun olarak bir ön lisans diplomasına sahip olması zorunludur. Bazı üniversiteler, ülkemizdeki her hangi bir yüksek öğrenim kurumunda bir yıl(en az) eğitim görmüş olan öğrencileri de yeterli bulmaktadır ve kabul etmektedirler. Burada dikkate alınacak nokta Danimarka’da eğitim almak isteyen kişinin seçeceği bölümün kendi ülkesinde okuduğu bölüme yakın bir bölüm olması gerektiğidir.
Türkiye’de süresi 4(+1) yıl olan lisans eğitimi Danimarka’da 3 yıldır.
Eğitim ücretleri tercih edilen üniversiteye ve programa göre değişiklik göstermektedir. Tahmini fiyat 6,000€ ile 16,000€ arasında değişmektedir.
Danimarka hükümeti Avrupa Birliği’ne üye olamayan ülkelerin vatandaşları için burs olanakları sunmaktadır.
Eğitim yılı Ağustos-Eylül döneminde başlamaktadır. Bu ülkede eğitim almak isteyen öğrencilerin başvurularını Mart ayına kadar tamamlaması gerekmektedir.
Danimarka’da üniversite okumayı planlayan öğrencileri yüksek kaliteli bir eğitim ve son teknoloji yerleşke olanakları beklemektedir.
 
 
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder