21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-KANADA'DA ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ


KANADA

Kanada dünyanın en gelişmiş ülkelerinden biri olarak oldukça kaliteli bir eğitim sunmaktadır. Bununla birlikte Kanada uzun zamandır öğrencilerin en çok tercihi ülkeler arasında olmuştur. Kanada eğitim üniversiteye kadar yerel yönetim elinden yürütülmektedir ancak yüksek eğitim Merkezi yönetimin yani federal yönetimin elindedir. Bu da sadece derslerin dili, İK yönetimi ve fonların düzenlenmesi ile ilgilidir. 
Kanada'da yüksek öğretim kurumları arasında üniversiteler, kolejler ve enstitüler vardır. Kanada uluslararası alanda saygın bir eğitime sahiptir. Tüm devlet üniversiteleri YÖK tarafından tanınmaktadır. Ülkenin kıtadaki konumu da üniversiteleri tercih sebebi haline getirmektedir. Sınıflar çok kalabalık olmadığı için akademisyenlerle yeterli derecede yakınlık içerisinde olabilir, onlarla daha çok fikir alışverişi yapabilirsiniz. Üniversiteler sertifika ve diploma programları vermektedir. Tezli ve tezsiz yüksek lisans yapma olasılığınız vardır. Üniversitelerde büyük kütüphanelerden, bilgisayar laboratuarlarından ve aktif öğrenci kulüplerinden yararlanabilirsiniz. Ayrıca üniversite öğrencilerinin yararlanabileceği genelde geri ödemeli burslar vardır. Üniversitelerin staj ve co-op programları sayesinde Kanada'daki öğrenciler okudukları bölümlerle ilgili iş tecrübesi kazanma fırsatı bulabilmektedirler. Birçok ülkeye göre daha düşük yaşam maliyeti olan ülkede eğitim masrafları da daha düşüktür. Eğitim gördüğünüz süre boyunca kampüs içerisinde yarı zamanlı işlerde çalışabilirsiniz ve mezuniyet sonrasında değişen sürelerde çalışma izni alabilme imkanınız vardır. 

KANADA’DAKI ÜNIVERSITELERDE SERTIFIKA VE DIPLOMA PROGRAMLARI VE ÖZELLIKLERI

Kanada'daki sertifika ve diploma programları ülkenin kalifiye iş gücünü karşılamak amaçlı hazırlanmış olup dünyada saygınlığı olan programlardır. Eğitim pratiğe dayalı olduğu için öğrenciler okurken tecrübe kazanmakta ve mezun olduklarında alanları ile ilgili işlerde hemen iş bulabilmektedir. Sertifika ve diploma programlarının bölüm alternatifi çok fazladır. Üniversitelere göre bu programlara kabul şartları daha düşüktür. Sertifika/diploma programları üniversite ya da master eğitimine göre daha kısa sürmektedir fakat bu kısa sürede kaliteli ve uygun fiyata bir eğitim alabileceksiniz. Kampüsler genelde şehir merkezindedir ve gelişmiş ulaşım sayesinde okuduğunuz şehir içerisinde daha kolay seyahat edebilirsiniz. Meslek eğitiminizi bir uzman olarak bitirebileceksiniz. Genellikle kampüs içi konaklama sayesinde üniversite ortamından hiç kopmamış olacaksınız. 
Kampüs dışında da yaşamak isteseniz bu bir eksi değildir. Daha önce de belirttiğimiz gibi Kanada'da gelişmiş bir ulaşım vardır. 

KANADA’DA ÜNİVERSİTE SİSTEMİ

Kanada'daki üniversitelerin yapısı Fransız kolejleri ve İngiliz üniversitelerinin birleşimidir. Kanada'daki üniversiteler dünyanın birçok yerinde olduğu gibi özerk bir yapıya sahiptir. Bu sayede bilimsel gelişmeye her zaman açık yerlerdir. Amerikan sisteminde olduğu gibi Kanada'da da iki tip yüksek öğretim kurumu görülmektedir. Bunlar üniversiteler ve Community College'lardır. Üniversitelere giriş standartları daha ağırdır fakat Community College'lar oldukça düşük standartlarda öğrenci alımı yapmaktadırlar. Community College'lar mesleki eğitime dayalı bir sisteme sahiptir; bu aççıdan sanayi ve ticaret iş kollarını desteleme ve buralarda çalışacak kalifiye eleman yetiştirme amacındadırlar diyebiliriz. 
Kanada'da akademik yıl genelde Eylül ayında başlar ve Haziran ayında son bulur. Kanada'da her üniversite kendi giriş koşullarını belirler bu yönden şunu söylemek mümkündür; öğrenciler şahıs olarak birebir değerlendirilirler. Öğrencilerin başvuru öncesinde aldıkları eğitimlerin diplomaları incelenmek üzere üniversiteye teslim edilir. Merkezi bir üniversite sınavı yoktur. Genelde her üniversitenin ortak olarak belirlediği kabul şartları şöyle sıralanabilir;
  1. İngilizce ya da Fransızca yeterlilik kanıtı
  2. Lise diploma denkliği 
​Diğer şartlar üniversiteden üniversiteye değişmektedir. Örneğin; mülakata katılma koşulu ya da portföy sunma koşulu gibi.
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder