21 Aralık 2013 Cumartesi

YURTDIŞI-HOLLANDA'DA ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ FARKI

HOLLANDA'DA ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ FARKI

Avrupa’da kaliteli eğitim: Hollanda Üniversiteleri
Hollanda dünyadaki en modern ve gelişmiş ülkelerinden biridir. Ülke yüzölçümü olarak küçüktür fakat refah seviyesi en yüksek ülkelerdendir. Çok önemli firmalara da ev sahipliği yapmaktadır Hollanda; örneğin Philips, Heineken, ING Bank ve Shell gibi.
Hollanda birçok kültürü içerisinde barındırır ve oldukça modern ve güvenli bir ülkedir. Ülkedeki düşünce özgürlüğü ve tarihi geçmişi yüzünden birçok milliyetten insan buraya göç etmiştir. Bu da ülke insanlarını farklılıklara karşı toleranslı bir hale getirmiştir. Hollanda'da vatandaşların büyük bir çoğunluğu ileri seviyede İngilizce konuşmaktadır. Hollanda'daki üniversitelerde bazı lisans bölümlerinde ve yüksek lisans bölümlerinin büyük bir çoğunluğunda İngilizce eğitim almak mümkündür. 
Hollanda'da Eğitim Almak için Gerekçeler
Hollanda akademik açıdan çok köklü bir tarihe sahiptir. Günümüzde 900 alandan fazla alanda İngilizce eğitim verilmektedir. Okulda ya da günlük hayatta insanlarla iletişiminizi İngilizce yürütebilirsiniz. Ülkenin anadili İngilizce olmamasına rağmen, İngilizce eğitim vermeye başlayan ilk ülkelerdendir. Hollanda'da çok çeşitli alanlarda İngilizce eğitim sunulmaktadır. İleri seviyede bir eğitim müfredatı olan Hollanda yoğun ve pratiğe dayalı eğitimi sayesinde öğrencilerinin bir eğitim kurumundan bütün beklentilerini karşılamasını sağlamaktadır. 
Üniversiteler kendi içerilerinde özerktirler ve bu sayede pratik ve teorik eğitimlerini akademik bir şekilde öğrencileri ile paylaşırlar. Hollanda'daki Uygulamalı Bilimler üniversiteleri öğrencileri direkt olarak çalışma hayatlarına hazırlayarak pratiğe dayalı bir eğitim verirler. Uluslararası Eğitim Üniversiteleri, genellikle uluslararası öğrenciler için hazırladıkları programları içerir. Eğitim programlarının büyük bir çoğunluğu, öğrencilerine akademik unsurlara bağlı araştırmacı bir eğitim verir.
Profesyonel eğitim programlarının en önemli özelliklerinden biri de öğrencilere tecrübe kazandırmayı amaçlayan staj programlarıdır. Bazı dersler kişisel gelişim odaklı olup, farklı kültürlerden insanları ve eğitmenleri bir araya getirmektedir.
Staj programları öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dökmelerini sağlamaktadır. Hollanda'da lisans, yüksek lisans ve doktora alanlarında diploma ve sertifika almak mümkündür. Verdiği eğitim ile Hollanda Avrupa'nın eğitimde en ön sırada yer alan ülkelerindendir.

ÜNIVERSITE KABUL KOŞULLARI

Hollanda'da bir eğitim programlarına katılmak için IELTS'den yeterli notları almak gerekmektedir. Lise ve üniversite eğitimlerini İngilizce almış öğrenciler bu sınavdan muaf tutulabilmektedirler. 
Hollanda'da eğitim görme ve yaşam maliyeti
Hollanda'da okuduğunuz yere göre değişmek ile birlikte eğitim maliyetleri oldukça uygundur. Lisans programları için ücretler 2.500-3.500 € arasında değişirken, Master programlarının ücretleri 5.000-10.000 € arasındadır. Başarılı öğrencilere tam burs ya da yarı burs verilme olanağı vardır. Bunun yanı sıra öğrenciler okurken part time işlerde çalışabilmektedirler.
Yaşam maliyeti yılda ortalama 7000 € civarındadır. Hollanda'daki üniversitelerde bir lisans veya Master programında eğitim gören öğrenciler, eğitimlerinin 2. ve 3. yıllarında Hollanda'daki şirketlerde ve firmalarda çalışma fırsatı bulabilirler. Ayrıca Master programlarına katılan ve daha önce hiçbir iş tecrübesi olmayan öğrenciler eğitimleri esnasında staj yapma fırsatı bulabilirler. Yabancı öğrenciler mezuniyet sonrasında 1 yıllık çalışma izni elde edebilirler.
 
 
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka
tel/fax- 0 232 441 74 34
Gsm:0(507) 917 37 50
skype/sdworldyurtdisiegitim
facebook/sdyurtdisiegitim.com
msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com
www.sdyurtdisiegitim.com.tr
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder